تفاوت Lead یا سرنخ فروش با Opportunity یا فرصت فروش

یکی از پرسشهایی که برخی از دوستان مرتب از من می پرسند درباره تفاوت Lead یا سرنخ فروش با Opportunity یا فرصت فروش است.

لید یا "سزنخ فروش" مرحله ای پیش از فرصت فروش هست، یک سرنخ فروش فقط اطلاعات تماس یک شخص یا شرکت هست که شما هیچ ارتباطی با اون پیش‌تر نداشتید ولی گمان میکنید که بتوانید به او چیزی بفروشید، من همیشه مثال می زنم که سرنخ فروش مثل یک کارت ویزیت می مونه که توی خیابون پیدا کرده باشید یا در یک سمینار یا کنفرانس شخصی که اصلاً نمی شناختیدش به شما کارت ویزیتش رو داده باشه، اشما فقط یک کارت ویزیت دارید، همین. نمونه دیگر از سرنخ، فهرست ایمیلها یا شماره های موبایل هست که می فروشند و شما می توانید 1000 یا 10000 شماره یا ایمیل را بخرید، شما فقط اطلاعات تماس افرادی را دارید که بالقوه می توانند مشتری شما باشند. سرنخ فروش در واقع اصلاً شما را نمی شناسد و نمی داند که شما هستید، شما با کمپین های بازاریابی خود را به او معرفی می کنید به این امید که تبدیل به یک فرصت فروش بشود.

اما فرصت فروش یک مرحله جلوتر از سرنخ فروش است، یعنی شخص یا شرکت خودش با شما تماس گرفته و خواهان اطلاعات بیشتر درباره محصولتان شده، در این حالت شما فقط اطلاعات تماس ندارید بلکه میدانید که او به محصول شما نیاز دارد و میدانید که چه محصولی را می خواهد و با چه شرایطی. به عنوان نمونه وقتی شرکتی یا شخصی برای شما درخواست پیشنهاد قیمت یا RFP می فرستد و یا درخواست پیش فاکتور می کند، این دیگر یک سرنخ نیست، بلکه یک فرصت فروش است.
 
 
/ 1 نظر / 150 بازدید
الهام

بسیار عالی بود. اگر ممکن است تفاوت نحوه کار این دو در microsoft dynamic crm هم یک توضیحی بدین .