Microsoft Dynamics CRM برای چه نوع شرکت هایی مناسب و متناسب است؟

یکی از چالش‌هایی که در نشست‌های مشاوره و یا دموی Microsoft CRM با آن روبرو می‌شوم این است که همه‌ی شرکت ها، با هر اندازه‌‌‌‌‌ای و در هر صنعتی فکر می‌کنند که Microsoft CRM مناسب آنهاست. 

پس از ده‌ها تجربه‌ی شکست خورده، و صدها ساعت (شاید هم هزاران ساعت، از دستم در رفته!؟) مشاوره، آموزش و زحمت بی‌فایده، دیگر با احتیاط و محافظه کاری Microsoft Dynamics را پیشنهاد می کنم. این تجربیات تلخ و شیرین مرا به یک جمع بندی رسانده که Microsoft Dynamics CRM برای چه نوع شرکت هایی مناسب و متناسب است؟

1- شرکت‌هایی که یک شبکه (LAN) مناسب، قوی و همیشه متصل دارند.

2- شرکت‌هایی که دارای یک مسئول شبکه (Admin) و پایگاه داده (DBA) تمام وقت هستند.

3- شرکت‌هایی که دارای Domain و Active Directory تعریف شده و مدیریت شده هستند.

4- شرکت‌های دارای بیش از 50 کاربر  (به همین دلیل است که مایکروسافت در رده‌بندی CRM شرکت های موچک و متوسط اصلاً حضور ندارد).

5- تسلط کاربران به نرم‌افزارهای Office به‌ویژه Outlook در موفقیت پیاده سازی  Microsoft CRM  بسیار موثر است.

خلاصه کنم: یک شرکت بزرگ با واحد فناوری اطلاعات نظام یافته 

/ 0 نظر / 40 بازدید