راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM Solutions)

به نظرم پیشنیاز درک درست CRM، فهمیدنِ راهکارها یا راه‌حلهایی هست که در CRM گذاشته شده است.
CRM یک حوزه‌ی گسترده است که دستکم سه زیر-حوزه را در برمیگیرد:
  1. بازاریابی 
  2. فروش 
  3. خدمات به مشتری
من به چند تا از این راهکارها در هر یک از حوزه‌های CRM به طور خلاصه اشاره می‌کنم و مطالعه بیشتر را به شما واگذار می‌کنم:

برخی از راهکارهای بازاریابی:
  • برنامه ریزی و اجرای کمپین های بازاریابی (Campaign planning and Execution)
  • مدیریت پاسخ های کمپین های بازاریابی (Campaign Response Management)
  • مدیریت سرنخهای بازاریابی (Lead Management)
  • بخش بندی بازار و مشتریان (Customer & Market Segmentation)
  • مدیریت فهرست های اطلاعات مشتریان (List management)
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی تلفنی 
  • بازاریابی اینترنتی
  • ... 
برخی از راهکارهای فروش:
  • مدیریت قیف یا فرآیند فروش (Sales Pipeline Management)
  • مدیریت فرصت فروش (Opportunity Management)
  • مدیریت اطلاعات مشتریان (Account & Contact Management)
  • مدیریت رقبا (Competitor Management)
  • مدیریت ادبیات و اسناد فروش (Sales Literature)
  • مدیریت مناطق فروش (Sales Territories)
  • مدیریت ارتباطات در فروش (Relationship Management) - منظور واسطه های فروش است.
  • ...
برخی از راهکارهای خدمات:
  • مدیریت درخواست های مشتریان (Case Management)
  • رفع مشکلات مشتریان (Case Resolution)
  • مرکز تماس (Call Centre)
  • مدیریت منابع خدمات (Resource Management)
  • مدیریت قراردادهای خدمات (Contract Management)
  • مدیریت ابزار و تجهیزات خدمات (Tool & Equiepment)
  • مدیریت سایت های خدمات (Service Sitess)
  • مدیریت دانش خدمات (Service KNowledge Management)
  • ...
برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره‌ی هر یک از راهکارهای بالا، هم می‌توانید در کتاب Microsoft CRM Step by Step جستجو کنید و هم در گوگل با کلید واژه‌های بالا جستجو کنید.
 
/ 4 نظر / 35 بازدید
karimi

salam mikhastam beporsam manzor az partner hosted deployment chi hastesh?

karimi

salam mikhastam beporsam manzor az partner hosted deployment chi hastesh?

karimii

سلام مطالب وبلاگتون خیلی مفیده و وبلاگ جالبی دارید. من دو تا سوال برام پیش اومده و اونم این هست که آیا مشخصات leadsها در contact ذخیره می شوند و اینکه آیا همه ی امور مربوط به ثبت leads و qualify و disqualify کردن leads رو فقط یک نفر انجام میده و یا چند نفر مسئول انجام امور مربوط به آن هستند؟

علی

سلام من هر روز به وبلاگتون سرمیزنم و هر روز بخشی از آن مطالب موجود رو می خوانم ولی متاسفانه نتونستم جواب اینکه وقتی outlookبا dynamic crm یکپارچه شده و به صورت آفلاین می تونیم داده ها رو ادیت کنیم وقتی وارد سایت dynamic crm بشویم آیا صفحه ای که می بینیم شبیه outlook است یا نرم افزار dynamic crm.راستش خیلی در اینترنت هم گشتم ولی متوجه چگونگی synchronization بین اینها نشدم. خواستم هر وقت وقت کردید لطف کنید راهنماییم کنید و در آخر ممنونم از مطالب مفید وبلاگتون.