استقبال از خدمات ما و داستان پارتنری مایکروسافت...

پرسش نیما:

راستش من نمی خواستم از موضوعات داخلی شرکت شما مطلع بشم و صرفا بعنوان یک آدم فعال در حوزه IT، مدل کسب و کار شما برام جالب هست و می خواستم بدونم که استقبال از این نوع نرم افزارها چطور بوده و چقدر تونسته جا بیفته. یک سوال دیگه هم برام پیش اومده و اون اینکه شما که پارتنر مایکروسافت هستین فکر می کنم باید برای عضویت هر مشتری وجهی به مایکروسافت هم بدین و خود مایکروسافت هم داره این سرویس رو با قیمت 40 دلار در ماه میفروشه، این تفاوت قیمت 100 هزار تومان در ماه برای هر کاربر رو چجوری جبران می کنین؟ خوب و خوش باشید نیما

پاسخ ایشان:

درود بر شما
به نظر من استقبال از این خدمت یا الگو خیلی زیاد بوده، یعنی خیلی زیادتر ار آنچه که تصور میکردم. البته من فکر می کنم علت اصلی این استقبال بیشتر کنجکاوی است تا باور به الگوی SaaS، زیرا درخواست های بسیار زیادی در خصوص دمو دریافت می کنیم اما درصد ناچیزی از آنها تبدیل به کاربر سیستم می شوند. 
تا زمانی که شرکت ها واقعاً به این باور برسند هنوز راه طولانی و دشواری در پیش است. 
همانطور که بارها گفته ام و نوشته ام، کلودافزار پارتنر مایکروسافت در استرالیا است نه ایران، در واقع مایکروسافت هیچ پارتنری در ایران ندارد. شاید این سوءتفاهم ناشی از کمپین بازاریابی ما بوده که از دوستانم در ایران خواهم خواست تا با دقت بیشتری این موارد را مطرح کنند. البته این منظور آن کمپین این است که ما نخستین پارتنر مایکروسافت کلود هستیم که حاضر شده ایم تجربیات جهانی خود را به ایران منتقل کنیم و برای نخستین بار Microsoft Dynamics CRM را مبتنی بر فناوری کلود مایکروسافت در ایران راه اندازی و ارائه نمائیم.
اگر شما از شرکت ما در استرالیا خرید نمائید باید مطابق روال مایکروسافت پرداخت کنید. اما در ایران متاسفانه مایکروسافت روالی برای این موضوع ندارد و پاسخی هم به پرسش های ما نمی دهد، به همین دلیل دفتر ایران ما، خود بر اساس شرایط بارار ایران، قیمت گذاری را انجام می دهد.
بدرود

/ 0 نظر / 80 بازدید